T: Good morning, dear pupils! Sit down. I’m glad to see you. How do you do today? How are you?
2) Оголошення теми та мети уроку
T: At our today’s lesson we have the topic “Eating in Ukraine and Great Britain”. We are going to speak about Ukrainian national dish and English national dish; meals in Ukraine and Britain, do interesting exercises and watch a video about food in Britain.
4) Повторення ЛО теми «Харчування»
В) . http://wikisaber.es/Contenidos/LObjects/bb1/act5e/act5e.html
7) Письмо. (встав потрібне слово у речення, щоб утворити розповідь.)
cook, shopping, meat, Sundays, kitchen, fish fillet |
I Like to Cook
I like to------- .I always help my mother in the --------. On Sunday my father and I
go -----. We buy fruit and vegetables, meat, fish, milk and cheese. My mother
cooks ----. or fish and vegetable salad. Father helps her. I cook fish and chips. I
take some potatoes, -----, salt, and oil. I peel and chop potatoes. Then I fry fish and chips in oil. The dish is ready. We always have tasty dinners on -----.
-Робота за підручником ст.103.,впр.4 (письмово), ст.105.,впр.2(читать, перекладать)
21.01.21.
І ПРИВІТАННЯ
I. Preliminaries
1. Introducing the topic and the
aim of the lesson.
Teacher:Good afternoon, dear children!
Pupils:Good afternoon, dear teacher!
Teacher: I’mglad to see you.
Pupils:We’re glad to see you, too.
Teacher:Are you ready to start our lesson?
Pupils:Of course, we are.
Teacher: .
As you know, we’re studying a very interesting and popular topic. It is
“Food. Favourite dishes”. We can’t imagine our life without food. Food is the
staff of our life. We live not to eat but eat to live. You know such a good
proverb, I think.
Teacher: Children! Imagine we’re in a food train where
we can see many products. Our train is going to a very tasty “Food Country”.
Let’s see what the train is bringing. Listen to the chant and repeat every line
after me.
Baconand eggs,
Applesand pears,
Bread and butter,
Plums and custard,
Cheese and biscuits,
Fish and chips,
Chocolate cake,
Ice-cream,again.
Discussion.
Teacher:
1.Children! What products have you heard?
2.What do you like among them?
3.What do you not like?
4.What can we fry ?
5. What can we bake ?
(Pupils answer the teacher’s
questions.)
Teacher:
Boys and girls! What rhymes about food do you know? (Pupils recite their rhymes.)
I like pizza
You like cheese
We like ice-cream
Ice-cream, please!
like coffee.
You like tea.
like you and
You like me!
Teacher: And now I’ve got a very funny rhyme for you. You’ll
finish the lines like real poets. Are you poets? Let’s see.
I am Sam. I like … (jam)
I am Bruce. I like … (juice)
I am Sophie. I like … (coffee)
He is Tony. He likes … (macaroni)
She is Betty. She likes … (spaghetti)
He is Lee. He likes … (tea)
2.ПЕРЕВІРКА ДОМ.ЗАВ. СТ96 -ПОВТОРИ ВИВЧЕНІ СЛОВА.
3.СЛОВНИКОВА РОБОТА
НА СТ.98. ПРОЧИТАЙ І ЗАПИШИ СЛОВА У СЛОВНИК, ВИВЧИ ЇХ.
4.ПИСЬМОВА РОБОТА .
СТ.99. ВПР. 2,3. ( ЗАПИШИ У ЗОШИТ).
5.Д/З-- СТ.100 -101. ВПР.5 (письмово), ст.98-вивчити слова.
І ПРИВІТАННЯ
Good afternoon! I
am glad to see you!
Are you ready for the lesson? How are you today?
IV.Повідомлення теми, мети уроку та їх мотивація.
Today we continue
to work at the topic “Food and Drinks”. You’ll learn new words and continue to
speak about the right food, our habits of eating.
V. Опрацювання
нового матеріалу.
1)
Підготовка до вивчення нового матеріалу.
Бесіда
Answer the questions:
·
What food do you like to
eat?
·
What healthy food do you
know?
3.
What food is very useful for us?
4.
What food isn’t useful for our health?
5.
Do you like to eat healthy/unhealthy food?
6.
What is your favourite fruit/vegetable?
2)
Введення нової лексики
.(с.96)-ПРОЧИТАЙТЕ, ЗАПИШІТЬ, ВИВЧІТЬ.
diet-дієта grains-зернові
mealtime-час прийому
їжі snack-закуска
vegetarian-вегетаріанський dairy-молочні продукти
important-важливий
а) Підготовка до читання тексту.
- Опрацювання
піраміди здорового харчування.
-Вправа 1,с.94. ( Match the words with their
meanings)
б) Читання тексту.
в) Контроль
розуміння прочитаного.
Вправа 3,с.96. ( Ask and answer in pairs)
VI. Закріплення нового та раніше вивченого матеріалу.
1)Розвиток вмінь та навичок читання. ( Вправа 4-5,с.96-97)
2)
Розвиток вмінь та навичок
усного мовлення та письма.
а) Складіть усно речення
за таблицею, а потім запишіть їх. (С.97)
б) виконай
завдання :
Complete the sentences: When I am hungry I want
to … When I am thirsty I
want to… People cannot live
without…(food and water) There are a lot of …in
vegetables and fruits.
People usually have got four…a day.
English people drink tea with…
In summer everybody likes to eat berries, fruit or ice-cream for a
… …is the biggest meal of a day. |
VII.Домашнє завдання.
Bпpава 6,c. 97.
VIII. Підведення підсумків уроку.
- Now
answer my questions:
1. What kind of food do you eat?
2. What food makes you strong and gives
you energy?
3. What food helps you to grow?
4. What food makes your bones and teeth
strong?
5. Why must you eat vegetables and fruit?
6. Why are vitamins very important for
you?
7. Do you eat the right food?
8. What food do you like to eat? What food
don’t you like?
- Our
lesson is over. Did you enjoy it? What
new things have you learned today? Now you know that we must eat the right
food. And all of you have to remember the proverb “Good health is above
wealth”.
ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ.
1.ПОВТОРИ ГРАМАТИКУ НА СТ.197-206 У ПІДРУЧНИКУ.
2.НАПИШИ ДЕКІЛЬКА РЕЧЕНЬ ПРО МАЙБУТНІ КАНІКУЛИ.( ПРИШЛИ НА ВАЙБЕР)
№104/27.05.
ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ.
1.ПОВТОРИ СЛОВА НА СТ.154-187.
2.ПОВТОРИ ГРАМАТИКУ НА СТ 193-197 В ПІДРУЧНИКУ.
№103/26.05.
ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ.
1.ПОВТОРИ ЛЕКСИКУ ПО ТЕМІ " ПОДОРОЖ" НА СТ. 142-155.
2.ПОВТОРИ ГРАМАТИКУ https://www.youtube.com/watch?v=X_a6yTr8hMw
3. СТ.ПІДРУЧНИКА 208,ПАРАГРАФ 5-повтори.
№ 102/25.05.
ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ.
1.ПОВТОРИ ЛЕКСИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ПО ТЕМІ" ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ" СТ.92-140.
2.ПОВТОРИ ГРАМАТИКУ "МАЙБУТНІЙ ПРОСТИЙ ЧАС"https://www.youtube.com/watch?v=UI9IvLUkok0
3.СТ.207-209, ПАРАГРАФ 2,9.-ПОВТОРИ
№101/22.05.
ТЕМА: ПОВТОРЕННЯ.
1.ПОВТОРИ ЛЕКСИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ПО ТЕМІ"ME SCHOOL DAYS" CN/ 48-87/
2ПОВТОРИ ГРАМАТИКУ "МОДАЛЬНІ ДІЄСЛОВА"https://www.youtube.com/watch?v=HUFb5pkF0fY
№100/21.05.
ТЕМА:ПОВТОРЕННЯ.
1.ПОВТОРИ ЛЕСИКУ ПО ТЕМ"FAMILY AND FRIENDS" СТ.9-44
2.ПОВТОРИ ГРАМАТИКУ - https://www.youtube.com/watch?v=Gj3aQYLBgac
№99/19.05.20.
ТЕМА:КОНТРОЛЬ ГОВОРІННЯ.
У ЗОШИТІ З КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ ПІДГОТУЙ РОЗПОВІДЬ ПО ЗАВДАННЯХ НА СТ 50.
(запиши на відео і переслати на вайбер)
___________
№98/15.05.20.
ТЕМА: КОНТРОЛЬ ПИСЬМА.
У ЗОШИТІ З КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ ВИКОНАЙ ЗАВДАННЯ НА СТ.46."WRITING "
(переслати мені на вайбер)
_____________
№97/14.05.20.
ТЕМА:КОНТРОЛЬ АУДІЮВАННЯ .
У ЗОШИТІ З КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ ВИКОНАЙ ЗАВДАННА НА СТ.40." LISTENING COMPREHENSION "
( переслати мені на вайбер)
_________________
№ 96/12/05.20.
ТЕМА КОНТРОЛЬ ЧИТАННЯ
1. У зошиті з контрольних робіт виконай кон. роб. на ст.42-43"READING"V-I
ТЕМА ПОВТОРЕННЯ
1.ПОВТОРИ ЧАСИ ДІЄСЛІВ: https://www.youtube.com/watch?v=Pl-28PGAyvE
2.ВИКОНАЙ ПИСЬМОВО:
THE PAST CONTINUOUS TENSE
Exercise 1.
Transform these sentences according to the model:
Model: Are they having an English class now? (at 11 o’clock yesterday). – No, they aren’t. They were having an English class at 11 o’clock yesterday.
1. Is Mr. Brown looking through the papers now? (at 10 o’clock yesterday ). 2. Is Ann typing a letter? (at 4 o’clock yesterday ). 3. Is she looking for her textbook? (at 6 o’clock last night ). 4. Are they playing chess now? (at 11 o’clock yesterday morning ). Is John reading the text now? (at 2 o’clock yesterday afternoon
Translate:
1. Вчора діти весь день грали у футбол. 2. Що ви робили, коли прийшли ваші друзі? 3. Коли Пітер повертався додому вчора, він зустрів Джейн. 4. Ми вечеряли, коли старший брат повернувся з роботи. 5. Вчора весь вечір вони обговорювали новини. 6. Де ти зустрів Анну? – Я зустрів її біля бібліотеки, коли повертався додому вчора. 7. Ти їхав у машині, коли побачив їх?
№94/07.05.20.
ТЕМА РОЗВИТОК ГРАМАТИЧНИХ НАВИЧОК
1.Пригадай ,як утворюється PAST INDEFINIT TENSE
https://www.youtube.com/watch?v=Pl-28PGAyvE
2.Виконай письмово: THE PAST INDEFINITE TENSE Exercise 1. Write these sentences in the Past Indefinite Tense: 1. In winter I play snowballs, ski and skate. 2. I watch TV in the evening; I don’t watch it in the morning. 3. I help my mother every day. I wash up and clean my room. I water flowers every week. 4. At our English lessons we talk, recite poems and listen to interesting stories. 5. Our lessons start at 8 o’clock in the morning. 6. My cousin lives in Kherson. 7. It rains in autumn, but it snows in winter. 8. We need new furniture for our flat. 9. I want to see him more often. 10. I visit my grandparents at weekends. 11. Our lessons finish at 1 o’clock. Exercise 2. Translate: 1. Вчора ми ходили на прогулянку в парк. 2. Погода була морозна. Річка замерзла, дув холодний вітер. 3.Минулого тижня у нас був (ми мали) урок фізкультури. Мій друг впав і забив руку. 4. Як ти почувався вчора? 5. Яку оцінку ти одержав на уроці математики? 6. Хто дав тобі цю іграшку? 7. Ти забув його ім’я чи прізвище? 8. Які овочі ви виростили влітку?
ТЕМА :МОЇ МАЙБУТНІ ЛІТНІ КАНІКУЛИ. ДІАЛОГ.
1.Прочитай діалог і переклади в зошит.
Misha
|
Hello, Yura!
|
Yura
|
Hello, Misha!
|
Misha
|
How are you doing these days?
|
Yura
|
Thank you, I am doing fine. I
like summer holidays! At last I can do what I want and enjoy life as it is!
|
Misha
|
I am with you in that. How do
you spend your free time?
|
Yura
|
I play computer games with my
brother. That brings a lot of fun! Of course, it does. As far as I know, you
are good at playing computer games!
|
Misha
|
If you like, we may play
together!
|
Yura
|
No, thanks. My hobby is
football. It brings me a good mood and new energy! I suggest watching a
football match tomorrow.
|
Misha
|
Nice idea! I am already tired of
computers. May I come with my brother?
|
Yura
|
Sure! See you tomorrow then!
|
Misha
|
See you tomorrow!
|
Немає коментарів:
Дописати коментар